Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti za šk. rok 2005/06 v zmysle vyhlášky MŠ SR č.9/2006 Z.z.

a) Základné identifikačné údaje
1. Názov školy: Základná škola
2. Adresa školy: Kubranská 8O, Trenčín
3. Telefónne číslo školy : 032/743 40 08 , 032/743 27 59 , fax : 032/ 743 27 55
4. Internetová a elektronická adresa školy: zs_kubra@zskubranskatn.edu.sk
www.zskubranskatn.edu.sk
5. Údaje o zriaďovateľovi: Mesto Trenčín, Mierové nám č.2
6. Mená vedúcich zamestnancov: Mgr.Daniela Felgrová – riaditeľka školy
Mgr.Edita Krecháčová – zástupca riad. školy
Mgr. Marta Kákošová - zástupca riad. školy
7. Údaje o rade školy a iných poradných orgánoch:
Rada školy: Počet členov: 11 Predseda : Jana Stopková
Rada rodičov : Počet členov: 20 Predseda: Miriam Kmecová

b) Počet žiakov školy: 435
c) Počet žiakov zapísaných do 1.ročníka: 46
Počet žiakov, ktorí absolvovali prijímacie skúšky na stredné školy: 84
Prijatí na stredné školy: 84


e)Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie :

f) Zameranie školy – učebné varianty
I.stupeň – rozšírené vyučovanie výtvarnej výchovy
triedy pre mimoriadne nadané deti
II.stupeň – základný variant č.2
triedy s rozšíreným vyučovaním matematiky a prírodovedných predmetov

Hodnotenie a klasifikácia
- slovné hodnotenie v triedach ERIN
- v ostatných triedach podľa MP na hodnotenie a klasifikáciu žiakov č.2489/1994- 211

Nepovinné predmety : I.stupeň – AJ, NJ, NV
: II.stupeň – ŠH, CvM, CvSJ
Rozširujúce predmety: v 7.ročníku – informatika
Rozširujúce predmety: v 8.ročníku- matematika
Rozširujúce predmety: v 9.ročníku – SJL, TV

g) Počet zamestnancov: 45
odborná kvalifikovanosť:100%

h) Ďalšie vzdelávanie ped. zamestnancov:
- zamestnancom bolo umožnené vykonať 1. kvalifikačnú skúšku, túto možnosť využil 1 pe-
dagóg
- štúdium etickej výchovy pre I. stupeň absolvoval 1 pedagóg
- účasť pedagogických pracovníkov na metodických stretnutiach poriadaných MPC Trenčín

September 2005:
- výchova k ľudským právam so zameraním na individualitu dieťaťa

Október 2005:
- náplň práce metodického združenia na I. stupni ZŠ
- špeciálno-pedagogická diagnostika (čítanie – metodický postup pri čítaní, diagnostika porúch učenia)
- aktív organizovania olympiád v šk. roku 2005/2006
- aktív vyučujúcich prírodopisu s autorkou učebníc
- seminár AJ organizovaný vydavateľstvom OXICO
- metodické podujatie pre ERIN v Spišskej Novej Vsi
- 2-dňový seminár v AJ zameraný na nové trendy vo výuke AJ – ŠPÚ Bratislava

November 2005:
- metodické usmernenie k biologickej olympiáde – okresné kolo

Február 2006:
- geografická olympiáda – okresné kolo – metodické pokyny, problémy s vyučovaním geografie

Apríl 2006:
- základné práva dieťaťa – MPC TN
- seminár AJ organizovaný vydavateľstvom OXICO

Máj 2006:
- účasť na akcii poriadanej vydavateľstvom Macmillan – ponuka učebníc, poradenstvo
- prvouka pre 1. a 2. ročník ZŠ MPC Trenčín
- rozvoj grafomotorických zručností

Jún 2006:
- usmernenie k dokumentácii individuálne integrovaných žiakov
- seminár VV – psychodidaktika VV
- v šk. roku 2005/2006 4x účasť na seminároch pre protidrogových koordinátorov
- zdravá chrbtica
- nová koncepcia VV
- tvorba www stránok
- uvádzanie začínajúcich pedag. pracovníkov
- Holokaust – MŠ SR
- podľa predmetov práca na počítači – MPC TN, Akadémia vzdelávania
- nadané dieťa – PPP TN

 

i)Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti:

- 45. výročie založenia školy – osláv sa zúčastnilo množstvo rodičov, bývalých žiakov,
pedagógov a širokej verejnosti – zverejnené v médiách
- Deň otvorených dverí v triedach ERIN – tvorivé dielne
- Centrum Srdiečko – aktivity vyučujúcich ERIN pre rodičov predškolákov
- využívanie počítačovej učebne pre verejnosť aj v čase prázdnin
- spoločenské podujatia v spolupráci s RR a RŠ
- aktivity pre MŠ
- vianočné trhy na Mier. námestí
- kultúrno – spoločenské vystúpenia detí zo ŠKD
- akadémia ku Dňu matiek
- spoločné kultúrne a športové podujatia s družobnou školou v Dolnom Němčí
- výstavy prác žiakov ako sprievodné akcie iných spoločenských aktivít
- úspechy žiakov vo vedomostných, umeleckých a športových súťažiach
- v okresných kolách olympiád a záujmovo-umeleckých súťaží sme sa umiestnili:
Štúrov a Dubčekov Uhrovec 1. kat. – 2. miesto
Štúrov a Dubčekov Uhrovec 2. kat. – 3. miesto
Prednes poézie a prózy (HK) 2. kat. poézia – 3.miesto
Prednes poézie a prózy (HK) 3. kat. próza - 3.miesto
Európa v škole – písomné práce 1. kat. – 1. miesto
Európa v škole – písomné práce 3. kat. – 1. miesto
Európa v škole – umelecké práce 1. kat. – 1. miesto
FO kat. E – 3. miesto
BIO kat. C – 2. miesto, 3. miesto
Pytagoriáda P3 – 1. miesto, 3. miesto
Pytagoriáda P4 – 2,3,4. miesto
Pytagoriáda P5 – 3. miesto
Okres. finále dievčatá hádzaná – 1. miesto
Okres. finále chlapci hádzaná – 5. miesto
Okres. finále chlapci minifutbal – 3. miesto
Bedminton – 1,2,3. miesto – Majstrovstvá Slovenska
Okres. finále florbal mladší žiaci – 1. miesto
Športová olympiáda – ľahká atletika + streľba zo vzduchovky – 1. miesto
Beh Soblahova – 1. miesto
Beh Hackenbergera – 1. miesto
Okresné finále atletiky – skok do diaľky – 1. miesto
Cezpoľný beh – okresné kolo: účasť 27 škôl, chlapci 3. miesto, dievčatá 5. miesto
Hokejbal – okresné finále: účasť 20 škôl, ZŠ Kubranská 2. miesto
Ropeskipping – celý II. stupeň, najlepší výkon chlapci – 453 preskokov, dievčatá – 389
Stolný tenis – okresné kolo 14 škôl, chlapci 5. – 8. miesto
Šplh na Mont Everest – Dolní Němčí: vytvorenie slovenského rekordu

 

j)Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená
- „V rozprávke je to aj tak“ – liter.- výtv. súťaž s celomestskou pôsobnosťou a družobnou školou z Moravy pre žiakov I. stupňa – 3.ročník
- školský časopis NONSTOP – umiestnenie v zlatom pásme – 10 rokov
- projekt Počítač – výtvarné práce na počítači pre žiakov 2.roč.
- projekt Zelená škola
- projekt Otvorená škola

k)Údaje o priestorových a materiálno technických podmienkach školy
- 20 klasických učební na vyučovací proces
- 3 učebne pre ŠKD
- odborná učebňa na F, CH, P
- odborná počítačová učebňa
- telocvičňa
- školská jedáleň
- šatne pre ŠŠS – futbal
- učiteľská knižnica
- žiacka knižnica
- 10 kabinetov
- 2 zborovne, kuchynka
- spoločenská miestnosť

m)Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy
dotácia zo štátneho rozpočtu v roku 2005 bola poukázaná na 435 žiakov, čo bolo podľa normatívu spolu 10.439 tis. Sk, z toho výška mzdových prostriedkov bola 8.364 tis. Sk a prevádzkových 2.075 tis. Sk
finančné prostriedky za vzdelávacie poukazy v hodnote 330 tis. Sk, boli použité vo výške 58 tis. Sk na odmeny učiteľov školy a 272 tis. Sk na zakúpenie materiálu a učebných pomôcok na krúžkovú mimoškolskú činnosť
škole boli poskytnuté finančné prostriedky z rozpočtu mesta vo výške 54 tis. Sk na poistné a 243 tis. Sk na havarijné stavy a opravu strechy, škola dosiahla príjmy vo výške 52 tis. Sk, ktoré boli použité na úhradu tepla a v prevažnej miere na nákup výpočtovej techniky do počítačovej učebne
školskému klubu detí boli pridelené finančné prostriedky vo výške 572 tis. Sk na mzdy a odvody a 172 tis. Sk na prevádzku
Škola celkom vyčerpala v roku 2005 Sk 9.029 tis. na mzdy a odvody a 2.968 tis. Sk na prevádzku školy (tabuľka viď. príloha č.1)

n)Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný šk.rok a vyhodnotenie jeho plnenia
Škola sa vo svojich koncepčných zámeroch sústredila na:
1. vo výchovno-vzdelávacej oblasti:
- posilnenie čitateľskej gramotnosti, zlepšenie úrovne čítania s pochopením
- v zmysle Dohovoru o právach dieťaťa zabezpečovať aktívnu ochranu detí pred sociálno-patologickými javmi, sledovať zmeny v správaní detí a riešiť ich
- prenesenie projektu Erin na II. stupeň
- zlepšenie úrovne vyučovania cudzích jazykov, hlavne komunikácie v cudzom jazyku
- na rozvíjanie talentov vo vyučovacom procese, ale aj v mimovyučovacom čase
- rozvíjanie počítačovej a informačnej gramotnosti
- venovanie pozornosti deťom zo znevýhodneného sociálneho prostredia, deťom zdravotne, zmyslovo a mentálne postihnutým
- plnenie úloh enviromentálnej výchovy a výchovy k manželstvu a rodičovstvu

2. v oblasti materiálno-technického zabezpečenia školy:
- maľovanie tried 9.A,B,M, 7.A,M, 6.A, 8.A, maľovanie soklov a radiátorov
- maľovanie kabinetov fyziky a chémie
- dobudovanie trávnatej plochy – ihrisko
- výmena poškodených závesov v triedach, umiestnenie závesov v ŠJ
- vymaľovanie priestorov ŠKD
- zakúpenie počítačov z prostriedkov zaslaných MŠ SR na projekt Otvorená škola

Vyhodnotenie:
1. oblasť výchovno-vzdelávacia:
- v rámci posilňovania čitateľskej gramotnosti a zlepšenia úrovne čítania s pochopením, sme uskutočnili tieto akcie: týždeň hlasného čítania, návštevy knižnice s realizovaním informatickej výchovy, diagnostika čítania v 1. a 2. ročníku (zlepšenie úrovne čítania sa prejavilo aj vo výsledkoch monitoru SJL 92%)
- projekt Erin sme preniesli na II. stupeň
- v rámci ochrany detí pred sociálno-patologickými javmi sme uskutočnili besedy s KÚ policajného zboru a PPP pre 1. – 4. ročník, 6. ročník – ako sa chrániť pred drogou
- pre žiakov 8. ročníka beseda o trestnoprávnej zodpovednosti
- pre všetky ročníky protidrogový koncert poriadaný agentúrou LETART
- tr. učitelia pozorovali zmeny žiakov v správaní, ihneď sa kontaktovali s rodičmi a situáciu v spolupráci s vedením školy riešili
- počítačová učebňa sa využívala nielen vo vyučovacom procese, ale aj v krúžkovej činnosti
- zvláštnu pozornosť sme venovali rozvoju talentov ( výsledky vzdelávacích, umeleckých a športových súťaží)
- čiastočne sa zlepšila situácia vo vyučovaní cudzích jazykov príchodom kvalifikovanej učiteľky AJ, zúčastnili sme sa jazykovej olympiády
2. v oblasti materiálno- technického zabezpečenia :
- všetky plánované triedy, ŠKD, kabinety (okrem CH) sme vymaľovali
- naviac sme vymaľovali učebňu fyziky a miestnosť pre archív
- dobudovali sme trávnaté ihrisko
- budujeme ihrisko s umelým trávnikom (Projekt schválený na základe MŠ SR)
- vymenili sme poškodené závesy v triedach, umiestnili sme závesy do ŠJ, do ŠKD
- zakúpili sme 4 počítače z prostriedkov za projekt Otvorená škola (Infovek)
- v rámci súťaže vyhlásenej obchod. centrom Billa, sme získali počítač a multifunkčný prístroj
- umiestnili sme fólie na oknách na schodištiach v oboch budovách

o)Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky(1), a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť, vrátane návrhov opatrení(2)
1.- vydávanie školského časopisu NONSTOP
- zlepšenie práce s talentovanými žiakmi v príprave na súťaže v prednese poézie a prózy
- výrazné umiestnenie žiakov I. a II.stupňa vo výtvarných súťažiach
- projekt V rozprávke je to aj tak...
- vzorná reprezentácia školy v športových súťažiach okresného, krajského a celoslovenského charakteru
- úspešná reprezentácia školy vo vedomostných  olympiádach – matematickej, geografickej, fyzikálnej, biologickej
- pokračovanie projektu ERIN na II.stupni
- vysoká úroveň ročníkových prác žiakov ERIN
- výsledky Monitoru 2006 v SJ, M

2.-nedostatočné využívanie žiackej knižnice s možnosťou uskutočňovania hodín SJ v priestoroch školy
Návrh opatrenia: prebudovanie žiackej knižnice s možnosťou využitia vo vyuč. procese
- zlepšiť spoluprácu učiteľov I. a II. stupňa
Návrh opatrenia: účasť na vyučovacích hodinách, zasadnutia MZ a PK
- nízka účasť žiakov na olympiádach cudzích jazykov
Návrh opatrenia: zintenzívniť prácu s talentovanými deťmi na cudzie jazyky, zamerať sa na komunikáciu v cudzom jazyku
- nedostatočná príprava žiakov na vyučovanie
Návrh opatrenia: zlepšiť spoluprácu triedneho učiteľa s rodičmi

Ďalšie informácie:
Škola dodržuje psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania.
Škola poskytovala žiakom v čase voľna 15 krúžkov rôzneho zamerania .
Spolupráca školy s rodičmi je na veľmi dobrej úrovni. Organizujú sa pravidelne: Štefánska zábava, Valentínska zábava, rodičia aktívne športujú s deťmi (futbal, bedminton, stolný tenis).

Hodnotiaca správa schválená pedagogickou radou : 18.9.2006
Radou školy: 28.9.2006

 


posledná aktualizácia: 18.12.2006